دیگر مقالات
پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکوالتور از انواع پمپ است که در سایزها و اندازه های مختلف وجود دارند. این پمپ ها آب را سیرکوله می کنند (در یک مدار به صورت دایره‌وار می‌چرخانند) و در دو مدل ارائه می شوند. اگر می‌خواهید در مورد این مدل از پمپ اطلاعات کاملی به دست بیاورید، این مقاله از مجموعه مقالات وبسایت و اپلیکیشن پارس قطعه را از دست ندهید. با پارس قطعه همراه باشید ...
۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

شوفاژ یکی از وسایل گرمایشی است که استفاده از آن در دهه‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و تقریبا در هر آپارتمانی استفاده می‌شود. شوفاژهای قدیمی‌تر با حرکت آب داغی که از موتورخانه در لوله‌ها جریان پیدا می‌کرد گرم می‌شد. سوخت منبع انرژی موتورخانه یا شوفاژخانه گازوئیل بود و هر ماه یک بار باید مخزن گازوئیل پر می‌شد تا جریان آب داغ قطع نشود. اما با گذشت زمان و تمایل به جایگزینی گاز به جای گازوئیل، دیگر شوفاژخانه‌ها از دور خارج شدند و جای خود را به پکیج‌ گازی دادند. حالا دیگر در هر خانه‌ای یک پکیج شوفاژ
پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

امروزه و با توجه به شیوه زندگی مدرن و شهر نشینی، استفاده از پکیج دیواری به عنوان وسیله گرمایشی و تامین آب گرم با راندمان بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از ملزومات اجتناب ناپذیر در وسایل و تأسیسات ساختمان بدل گردیده است. با توجه به این موضوع و حضور رقبای بسیاری در بازار پکیج شوفاژ دیواری ساحت داخل بر آن شدیم گه مقاله ای برای بررسی دو برند ایرانی پکیج شوفاژ دیواری با نام های لورچ و بوتان را در خدمت شما مخاطبان قرار بدهیم. در ادامه با پارس قطعه همراه باشید
آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

در این مطلب از پارس قطعه به بررسی برخی از مشکلات رایج استفاده از پکیج شوفاژ دیواری، آشنایی با مبدل اصلی و انواع آن و در نهایت مشکلات شایع خرابی مبدل حرارتی اصلی و نحوه رفع اشکال آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

هواگیری پکیج از جمله اقدامات کاربردی و مفید برای افزایش راندمان و جلوگیری از بروز مشکلات و ایرادات فنی در پکیج به شمار می رود. هواگیری در پکیج های دیواری ضمن خارج ساختن هوای اضافی موجود در رادیاتور و پکیج، صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش طول عمر و کارکرد بهینه این مدل سیستم گرمایشی را به دنبال دارد. با توجه به اهمیت هواگیری همچنین تخصصی بودن مراحل آن، در این مقاله قصد داریم به آموزش صفر تا صد نحوه هواگیری در پکیج های دیواری بپردازیم.
بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

نشتی آب از پکیج از ایرادات و مشکلات رایج پکیج دیواری محسوب می شود. این مشکل به دلیل عوامل و دلایل مختلفی بروز پیدا می کند. در صورت آب دادن پکیج دیواری، برطرف کردن مشکل در کوتاه ترین بازه زمانی، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در غیر این صورت، خسارات و هزینه های گزافی به مصرف کننده تحمیل می شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی علت نشتی آب از پکیج دیواری پرداخته ایم.
بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیج قطعه‌ای کاربردی است که برای جلوگیری از کم آبی دستگاه وسوختن پمپ از آن استفاده می‌شود. در واقع بای پس پکیج برای جبران فشار کم آب و ممانعت از سوختن پمپ در هنگام رسوب گیری لوله‌ها در پکیج تعبیه شده است. در نتیجه سلامت این قطعه در روند و طرز کار پکیج تاثیر بسزایی دارد.
منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط در پکیج چیست؟ منبع انبساط یکی از قطعات مهم در پکیج دیواری است درباره اینکه پکیج دیواری چیست ؟ و نحوه عملکرد آن چگونه است در مطالب قبلی توضیحاتی داده بودیم اما در ادامه مباحث قصد داریم تا درباره قطعات پکیج دیواری و اجزای آن ها صحبت کنیم پس با پارس قطعه همراه باشید...
هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

فلومتر چیست و چه کاربردی در پکیج شوفاژ دیواری دارد؟ محل قرارگیری فلومتر کجاست؟ ساختار و اجزاء فلومتر چه هستند؟ عیب یابی فلومتر پکیج و نکاتی در مورد تعمیر فلومتر پکیج مطالبی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. فلومتر پکیج در واقع به عنوان یک حسگر دبی سنج در پکیج عمل می­کند و دارای یک ساختار مکانیکی متشکل از حسگر، آهنربا و توربین مغناطیسی (پروانه توربینی شکل) است. هر بار که آب از توربین مغناطیسی فلومتر عبور می­کند، توربین به چرخش درآمده و همزمان دو پلاتینی که در نزدیکی فلومتر قرار گرفته
معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

در این مقاله به بهترین پکیج دیواری های موجود در بازار که از لحاظ کیفیت و عملکرد در سطح بالا و قابل رقابتی قرار دارند و همچنین به دلیل بهره مندی از ویژگی های منحصر بفرد درصد قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند اشاره خواهیم داشت.
علائم و نشانه های خراب شدن پکیج شوفاژ دیواری علائم و نشانه های خراب شدن پکیج شوفاژ دیواری

علائم و نشانه های خراب شدن پکیج دیواری متفاوت می باشد. بی توجهی به علائم خراب شدن پکیج و رفع آنها مشکلات بزرگتری را به همراه داشته و هزینه و خسارات بیشتری را به دنبال دارد. بنابراین به هنگام مشاهده نشانه های خرابی در این دستگاه بایستی به سرعت مشکل را عیب یابی و تعمیر کرد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی تمامی نشانه ها و علائم خراب شدن پکیج دیواری بپردازیم و شما را با نحوه تعمیر و عیب یابی این مشکلات آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

انواع نشانه های خراب شدن پکیج دیواری

پکیج هنگام کار سر و صدای زیادی دارد: این مشکل به دلیل هواگرفتن لوله و پمپ پکیج می باشد. برای رفع این مشکل پکیج را هواگیری نمایید.

پکیج نشتی آب دارد: نشتی آب از پکیج دلایل گوناگونی دارد. شکستگی لوله ها و اتصالات، آب بندی نادرست اتصالات پکیج، سوراخ شدن مبدل، خراب شدن شیر تخلیه پکیج، پاره شدن اتصالات، نصب نامناسب پکیج برخی از رایج ترین دلایل بروز این مشکل در پکیج است. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم  کلیه اتصالات پکیج را بررسی کنید، در صورت خرابی و فرسوده شدن شیر تخلیه آن را تعویض کنید. پمپ پکیج را بررسی و در صورت ترک یا سوراخ شدن آن را تعویض یا تعمیر کنید.

همچنین توصیه می کنیم به هنگام نصب پکیج به تمامی نکات توجه داشته و آن ها را به کار گیرید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب پکیج، بر روی آموزش نصب پکیج کلیک کنید.

آب پکیج گرم نمی کند: افت و نوسان فشار گاز، پایین بودن فشار آب ورودی به پکیج، رسوب گرفتن مبدل، هوا داشتن لوله های پکیج، خراب شدن شیر سه طرفه، سوختن برد پکیج برخی از رایج ترین دلایل گرم نکردن آب پکیج است.

 برای رفع این مشکل ابتدا توصیه می کنیم فشار گاز و آب ورودی را بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد علت خوب گرم نکردن پکیج به دلیل پایین بودن فشار گاز و آب می باشد. در صورت رفع نشدن این مشکل فشار بار را بررسی نمایید. رسوب گیری، هواگیری و بررسی دیگر قطعات پکیج از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پکیج انفجاری روشن می شود: تنظیم نبودن فشار گاز، خراب شدن دودکش، ضعیف شدن جرقه کولر، نشتی برق، اکسید شدن الکترود جرقه زن، کثیف شدن جرقه زن، کافی نبودن اکسیژن کافی جهت عمل احتراق برخی از عواملی است که باعث انفجاری روشن شدن پکیج دیواری می شود. برای رفع این مشکل فشار گاز ، دود کش، برق دستگاه را بررسی نمایید.  سر الکترود جرقه زن را تمیز کنید، فاصله الکترود تا سر مشعل را بررسی نمایید، این فاصله بایستی بین 3 تا 5 میلی متر باشد.

مشعل پکیج روشن نمی شود: روشن نشدن مشعل پکیج بنا به دلایل گوناگونی رخ می دهد، خراب شدن جرقه زن، میله یون پکیج، خراب شدن برد پکیج، گرفتگی در شیر کنترل گاز پکیج، نبودن برق داخل پکیج،  همگی از عوامل تاثیر گذار بر روشن نشدن شعله پکیج هستند.

پکیج خود به خود خاموش می شود: خراب شدن ترموستات پکیج، رسوب گرفتن پکیج و مسدود شدن شیر ورودی آب، خراب شدن پمپ، هوا داشتن پکیج برخی از دلایلی است که باعث خاموش شدن خود به خود پکیج می شود. برای رفع این مشکل رسوب گیری و هواگیری از بهترین راه حل ها می باشد.

پکیج روشن نمی شود: پایین بودن سطح فشار پکیج، رسوب گرفتن پکیج و مسدود شدن مسیر حرکت آب، مسدود شدن مسیر دود، خراب شدن شمعک و جرقه زن برخی از دلایلی است که باعث روشن نشدن پکیج می شود. برای رفع این مشکل ابتدا فشار بار پکیج را بررسی نمایید، بررسی مسیر دود کش و اطمینان از مسدود نبودن آن از دیگر نکاتی است که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد. در صورت خراب شدن شمعک آن را تعویض کنید.

پکیج دیواری دستگاهی حساس و پیچیده بوده و تعمیر و عیب یابی آن امری تخصصی و کاملا مهارت محور است. تعمیر اشتباه پکیج باعث آسیب دیدن دیگر قطعات در این وسیله شده و به دلیل کار کردن این دستگاه با گاز ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به همراه آورد. 
امیدوارم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.
برای خرید قطعات پکیج شوفاژ دیواری می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن پارس قطعه اقدام بفرمایید.