دیگر مقالات
پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکوالتور از انواع پمپ است که در سایزها و اندازه های مختلف وجود دارند. این پمپ ها آب را سیرکوله می کنند (در یک مدار به صورت دایره‌وار می‌چرخانند) و در دو مدل ارائه می شوند. اگر می‌خواهید در مورد این مدل از پمپ اطلاعات کاملی به دست بیاورید، این مقاله از مجموعه مقالات وبسایت و اپلیکیشن پارس قطعه را از دست ندهید. با پارس قطعه همراه باشید ...
۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

شوفاژ یکی از وسایل گرمایشی است که استفاده از آن در دهه‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و تقریبا در هر آپارتمانی استفاده می‌شود. شوفاژهای قدیمی‌تر با حرکت آب داغی که از موتورخانه در لوله‌ها جریان پیدا می‌کرد گرم می‌شد. سوخت منبع انرژی موتورخانه یا شوفاژخانه گازوئیل بود و هر ماه یک بار باید مخزن گازوئیل پر می‌شد تا جریان آب داغ قطع نشود. اما با گذشت زمان و تمایل به جایگزینی گاز به جای گازوئیل، دیگر شوفاژخانه‌ها از دور خارج شدند و جای خود را به پکیج‌ گازی دادند. حالا دیگر در هر خانه‌ای یک پکیج شوفاژ
پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

امروزه و با توجه به شیوه زندگی مدرن و شهر نشینی، استفاده از پکیج دیواری به عنوان وسیله گرمایشی و تامین آب گرم با راندمان بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از ملزومات اجتناب ناپذیر در وسایل و تأسیسات ساختمان بدل گردیده است. با توجه به این موضوع و حضور رقبای بسیاری در بازار پکیج شوفاژ دیواری ساحت داخل بر آن شدیم گه مقاله ای برای بررسی دو برند ایرانی پکیج شوفاژ دیواری با نام های لورچ و بوتان را در خدمت شما مخاطبان قرار بدهیم. در ادامه با پارس قطعه همراه باشید
آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

در این مطلب از پارس قطعه به بررسی برخی از مشکلات رایج استفاده از پکیج شوفاژ دیواری، آشنایی با مبدل اصلی و انواع آن و در نهایت مشکلات شایع خرابی مبدل حرارتی اصلی و نحوه رفع اشکال آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

هواگیری پکیج از جمله اقدامات کاربردی و مفید برای افزایش راندمان و جلوگیری از بروز مشکلات و ایرادات فنی در پکیج به شمار می رود. هواگیری در پکیج های دیواری ضمن خارج ساختن هوای اضافی موجود در رادیاتور و پکیج، صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش طول عمر و کارکرد بهینه این مدل سیستم گرمایشی را به دنبال دارد. با توجه به اهمیت هواگیری همچنین تخصصی بودن مراحل آن، در این مقاله قصد داریم به آموزش صفر تا صد نحوه هواگیری در پکیج های دیواری بپردازیم.
بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

نشتی آب از پکیج از ایرادات و مشکلات رایج پکیج دیواری محسوب می شود. این مشکل به دلیل عوامل و دلایل مختلفی بروز پیدا می کند. در صورت آب دادن پکیج دیواری، برطرف کردن مشکل در کوتاه ترین بازه زمانی، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در غیر این صورت، خسارات و هزینه های گزافی به مصرف کننده تحمیل می شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی علت نشتی آب از پکیج دیواری پرداخته ایم.
بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیج قطعه‌ای کاربردی است که برای جلوگیری از کم آبی دستگاه وسوختن پمپ از آن استفاده می‌شود. در واقع بای پس پکیج برای جبران فشار کم آب و ممانعت از سوختن پمپ در هنگام رسوب گیری لوله‌ها در پکیج تعبیه شده است. در نتیجه سلامت این قطعه در روند و طرز کار پکیج تاثیر بسزایی دارد.
منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط در پکیج چیست؟ منبع انبساط یکی از قطعات مهم در پکیج دیواری است درباره اینکه پکیج دیواری چیست ؟ و نحوه عملکرد آن چگونه است در مطالب قبلی توضیحاتی داده بودیم اما در ادامه مباحث قصد داریم تا درباره قطعات پکیج دیواری و اجزای آن ها صحبت کنیم پس با پارس قطعه همراه باشید...
هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

فلومتر چیست و چه کاربردی در پکیج شوفاژ دیواری دارد؟ محل قرارگیری فلومتر کجاست؟ ساختار و اجزاء فلومتر چه هستند؟ عیب یابی فلومتر پکیج و نکاتی در مورد تعمیر فلومتر پکیج مطالبی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. فلومتر پکیج در واقع به عنوان یک حسگر دبی سنج در پکیج عمل می­کند و دارای یک ساختار مکانیکی متشکل از حسگر، آهنربا و توربین مغناطیسی (پروانه توربینی شکل) است. هر بار که آب از توربین مغناطیسی فلومتر عبور می­کند، توربین به چرخش درآمده و همزمان دو پلاتینی که در نزدیکی فلومتر قرار گرفته
معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

در این مقاله به بهترین پکیج دیواری های موجود در بازار که از لحاظ کیفیت و عملکرد در سطح بالا و قابل رقابتی قرار دارند و همچنین به دلیل بهره مندی از ویژگی های منحصر بفرد درصد قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند اشاره خواهیم داشت.
ان‌تی‌سی چیست و چه کاربردی دارد؟ ان‌تی‌سی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و راه یافتن وسایل مدرن به زندگی انسان، به جهت رفاه و آسایش بیشتر در حال گسترش است. پکیج ها تجهیزات گرمایشی در صنعت تاسیسات ساختمان هستند که در سالهای اخیر اسباب آرامش ساکنین ساختمان ها را فراهم کرده اند. این نوع تجهیزات در انواع متخلفی با کارایی و راندمان بالا توسط شرکت های سازنده ی داخلی و خارجی تولید و سالانه میلیون ها دستگاه روانه بازار می گردد. یکی از پرکاربردترین این نوع سیستم های گرمایشی پکیج دیواری است.

در آپارتمان های مسکونی و ساختمان های اداری که نیاز به آبگرم مصرفی جهت کارهای روزمره و نیز تامین آب مورد نیاز مدار گرمایشی هستند، استفاده از پکیج شوفاژ دیواری گزینه ی مناسب و ایده آلی است. همانطور که پیداست پکیج های گرمایشی با افزایش حرارت و دما سروکار دارند. سنسور دما یک نوع مقاومت متغییر است، مقاومت این نوع حسگرها با افزایش دما کاهش پیدا میکند. این سنسورها دمای داخل لوله را به برد کنترل پکیج اطلاع رسانی می کنند. سنسور NTC پکیج در دو مدل تماسی (جداری) و مستغرق در مدار رفت آبگرم رادیاتور و آبگرم مصرفی قرار می گیرد. Ntc مستغرق دقت بیشتری در تغییر مقاومت دارد اما بدلیل اینکه در تماس مستقیم با آب است زودتر دچار خرابی می شود همچنین نوع جداری سهولت بیشتری در نصب و تعویض دارا می باشد. نحوه ی عملکرد سنسور دما پکیج به این صورت است که با افزایش دمای آب که افزایش دمای حسگر را بدنبال دارد، مقاومت آنها در برابر جریان برق کم میشود و جریان بیشتری از خود عبور می دهد بنابراین به برد پکیج دستور تنظیم شعله را صادر می کند.

سنسور دما پکیج از نوع جداری یا تماسی دارای بدنه ای فلزی است و توسط یک گیره روی لوله ی مسی رفت پکیج قرار می گیرد، در نوع مستغرق نیز در تماس مستقیم با آب پکیج است. هر چه قدر جریان برق بیشتری از طرف سنسور NTC پکیج به برد صادر شود شعله پرقدرت تری ایجاد می گردد، و تا زمانی ادامه دارد که دمای آب مصرفی به دمای دلخواه که توسط کاربر تنظیم شده برسد. اگر سنسور پکیج به خوبی کار نکند قطعی مدار را بدنبال دارد و دستگاه کد خطا اعلام می کند و براحتی قابل تشخیص است. همانطور که در بالا اشاره شد سنسورها دو مدل هستند، با توجه به نوع آنها ممکن است دچار رسوب و یا پایه ی آنها شل شود به این ترتیب در عملکرد دستگاه اخلال بوجود می آید. اگر دمای دستگاه بیش از اندازه باشد جوش می آورد و یا قبل از گرم شدن مدار گرمایش پکیج خاموش می شود.

سنسور دما NTC پکیج در دمای 25 درجه اتاق دارای مقاومت 10 کیلو اهم است. برای تست خرابی سنسور  NTC پکیج به یک اهم متر نیازمندیم به این صورت NTC را از پکیج جدا کرده و به وسیله ی اهم متر مقاومت آنرا اندازه گیری میکنیم. اگر دمای اتاق 25 درجه سانتی گراد باشد اهم متر عدد 10 کیلو اهم را نمایش می دهد. اگر از دمای اتاق اطمینان کافی نداشته باشیم کافیست این عمل را روی یک NTC سالم انجام داده و اعداد را با یکدیگر مقایسه نماییم.

شما کاربران گرامی پارس قطعه از طریق بخش فروش انواع NTC می‌توانید اقدام به مشاهده لیست و قیمت انواع ان تی سی ها بنمایید.