دیگر مقالات
پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکوالتور از انواع پمپ است که در سایزها و اندازه های مختلف وجود دارند. این پمپ ها آب را سیرکوله می کنند (در یک مدار به صورت دایره‌وار می‌چرخانند) و در دو مدل ارائه می شوند. اگر می‌خواهید در مورد این مدل از پمپ اطلاعات کاملی به دست بیاورید، این مقاله از مجموعه مقالات وبسایت و اپلیکیشن پارس قطعه را از دست ندهید. با پارس قطعه همراه باشید ...
۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

شوفاژ یکی از وسایل گرمایشی است که استفاده از آن در دهه‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و تقریبا در هر آپارتمانی استفاده می‌شود. شوفاژهای قدیمی‌تر با حرکت آب داغی که از موتورخانه در لوله‌ها جریان پیدا می‌کرد گرم می‌شد. سوخت منبع انرژی موتورخانه یا شوفاژخانه گازوئیل بود و هر ماه یک بار باید مخزن گازوئیل پر می‌شد تا جریان آب داغ قطع نشود. اما با گذشت زمان و تمایل به جایگزینی گاز به جای گازوئیل، دیگر شوفاژخانه‌ها از دور خارج شدند و جای خود را به پکیج‌ گازی دادند. حالا دیگر در هر خانه‌ای یک پکیج شوفاژ
پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

امروزه و با توجه به شیوه زندگی مدرن و شهر نشینی، استفاده از پکیج دیواری به عنوان وسیله گرمایشی و تامین آب گرم با راندمان بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از ملزومات اجتناب ناپذیر در وسایل و تأسیسات ساختمان بدل گردیده است. با توجه به این موضوع و حضور رقبای بسیاری در بازار پکیج شوفاژ دیواری ساحت داخل بر آن شدیم گه مقاله ای برای بررسی دو برند ایرانی پکیج شوفاژ دیواری با نام های لورچ و بوتان را در خدمت شما مخاطبان قرار بدهیم. در ادامه با پارس قطعه همراه باشید
آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

در این مطلب از پارس قطعه به بررسی برخی از مشکلات رایج استفاده از پکیج شوفاژ دیواری، آشنایی با مبدل اصلی و انواع آن و در نهایت مشکلات شایع خرابی مبدل حرارتی اصلی و نحوه رفع اشکال آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

هواگیری پکیج از جمله اقدامات کاربردی و مفید برای افزایش راندمان و جلوگیری از بروز مشکلات و ایرادات فنی در پکیج به شمار می رود. هواگیری در پکیج های دیواری ضمن خارج ساختن هوای اضافی موجود در رادیاتور و پکیج، صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش طول عمر و کارکرد بهینه این مدل سیستم گرمایشی را به دنبال دارد. با توجه به اهمیت هواگیری همچنین تخصصی بودن مراحل آن، در این مقاله قصد داریم به آموزش صفر تا صد نحوه هواگیری در پکیج های دیواری بپردازیم.
بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

نشتی آب از پکیج از ایرادات و مشکلات رایج پکیج دیواری محسوب می شود. این مشکل به دلیل عوامل و دلایل مختلفی بروز پیدا می کند. در صورت آب دادن پکیج دیواری، برطرف کردن مشکل در کوتاه ترین بازه زمانی، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در غیر این صورت، خسارات و هزینه های گزافی به مصرف کننده تحمیل می شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی علت نشتی آب از پکیج دیواری پرداخته ایم.
بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیج قطعه‌ای کاربردی است که برای جلوگیری از کم آبی دستگاه وسوختن پمپ از آن استفاده می‌شود. در واقع بای پس پکیج برای جبران فشار کم آب و ممانعت از سوختن پمپ در هنگام رسوب گیری لوله‌ها در پکیج تعبیه شده است. در نتیجه سلامت این قطعه در روند و طرز کار پکیج تاثیر بسزایی دارد.
منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط در پکیج چیست؟ منبع انبساط یکی از قطعات مهم در پکیج دیواری است درباره اینکه پکیج دیواری چیست ؟ و نحوه عملکرد آن چگونه است در مطالب قبلی توضیحاتی داده بودیم اما در ادامه مباحث قصد داریم تا درباره قطعات پکیج دیواری و اجزای آن ها صحبت کنیم پس با پارس قطعه همراه باشید...
هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

فلومتر چیست و چه کاربردی در پکیج شوفاژ دیواری دارد؟ محل قرارگیری فلومتر کجاست؟ ساختار و اجزاء فلومتر چه هستند؟ عیب یابی فلومتر پکیج و نکاتی در مورد تعمیر فلومتر پکیج مطالبی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. فلومتر پکیج در واقع به عنوان یک حسگر دبی سنج در پکیج عمل می­کند و دارای یک ساختار مکانیکی متشکل از حسگر، آهنربا و توربین مغناطیسی (پروانه توربینی شکل) است. هر بار که آب از توربین مغناطیسی فلومتر عبور می­کند، توربین به چرخش درآمده و همزمان دو پلاتینی که در نزدیکی فلومتر قرار گرفته
معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

در این مقاله به بهترین پکیج دیواری های موجود در بازار که از لحاظ کیفیت و عملکرد در سطح بالا و قابل رقابتی قرار دارند و همچنین به دلیل بهره مندی از ویژگی های منحصر بفرد درصد قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند اشاره خواهیم داشت.
آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

مشکلات رایج استفاده از پکیج شوفاژ دیواری

پکیج‌ها که در دهه‌های اخیر مهمان خانه‌های بسیاری شده‌اند؛ همان‌طور که ویژگی‌های قابل توجه و بسیار زیادی دارند و می‌توانند برای شما بسیار مفید و مهم باشند؛ در عین حال ممکن است با مشکلات رایج بسیار زیادی هم رو‌به‌رو شوند و سبب اعمال هزینه‌های گزافی به منظور تعمیر آن‌ها شوند. به همین علت با توجه به این مسئله که تعمیر پکیج ممکن است هزینه‌های زیادی را روی دست شما بگذارد؛ بهتر است که اصول مراقبتی از این وسیله کارآمد و مفید را به خوبی در طول استفاده از آن رعایت کنید تا هیچ‌گاه با مشکلات و ایرادات مختلفی در دستگاه مورد نظر خود مواجه نشوید. یکی از همین مشکلات شایع که در اغلب پکیج‌ها مشاهده می‌شود؛ مشکلات مربوط به مبدل اصلی آن‌هاست. به همین منظور در ادامه به آموزش تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج پرداخته شده است تا با آموزش های دیده شده در این خصوص بتوان تا حد زیادی از خرابی و آسیب پکیج شوفاژ دیواری جلوگیری به‌عمل آورد و در صورت خرابی بتوان با استفاده از راهکارهای لازم، مشکل به وجود آمده را خیلی سریع حل نمود تا بار دیگر بتوان از این وسیله مفید و کارآمد به خوبی استفاده کرد. پس اگر شما هم در منزل خود از پکیج استفاده می کنید؛ با ما همراه باشید.

مبدل حرارتی پکیج

معرفی مبدل حرارتی اصلی پکیج شوفاژ دیواری

یکی از بخش‌های بسیار مهمی که در پکیج شوفاژ دیواری وجود دارد؛ مبدل اصلی آن است. در واقع مبدل حرارتی پکیج، همان طور که از نام آن پیداست؛ بخش مهمی در پکیج می‌باشد که آب در آن گرم می شود. با توجه به این مسئله که پکیج‌های رایج در منازل مسکونی با گرمایش آب کار می‌کنند و با استفاده از جریان آب گرم است که رادیاتور‌ها گرم می‌شوند؛ پس باید در نظر داشت که اگر مبدل اصلی آن‌ها به‌درستی کار نکند و دچار نقص فنی شود؛ چه مصیبتی به بار می‌آورد. به این شکل که در صورت عدم استفاده درست و بهینه از مبدل اصلی، پکیج دیواری نمی تواند گرمای مورد نیاز محیط اطراف خود را تأمین کند. به همین علت نیاز به تعمیر و بررسی دارد تا بتوان با تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج بار دیگر آب گرم مصرفی پکیج را تأمین نمود.

 

انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج

این نکته را باید در نظر داشت که مبدل حرارتی اصلی پکیج شوفاژ دیواری انواع و اقسام مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و از عملکرد متفاوتی هم برخوردار می‌باشند. بنابراین یک تعمیرکار که برای تعمیر مبدل حرارتی پکیج رهسپار منازل مسکونی می‌شود؛ باید به این نکته توجه کند که که مبدل پکیج از چه نوعی است؟ به این شکل که برخی از آن ها ممکن است به صورت تک مبدل و برخی دو مبدل باشند که هر یک از آن ها به طور کلی با یکدیگر متفاوت هستند پس قدم اول در آموزش تعمیر مبدل حرارتی پکیج، شناخت انواع مختلف مبدل های حرارتی آن به شمار می آید.

آشنایی با قطعات مختلف پکیج

آشنایی با انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج

با توجه به این موضوع که مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری به‌عنوان محفظه‌ای جهت گرم کردن آب مورد نیاز مصرفی در پکیج، انواع مختلفی دارد؛ بایستی در گام اول این انواع مختلف مبدل های حرارتی را شناخت تا در صورت تعمیر بتوان به خوبی آن را بر حسب نوع مبدل اصلی موجود در پکیج ها تعمیر نمود. مبدل حرارتی دو منظوره گونه‌ای از این انواع مختلف مبدل‌ها به شمار می آید که هم مدار گرمایش را گرم می‌کند و هم دمای آب مدار بهداشتی را افزایش می‌دهد. با توجه به این مسئله که در این مبدل حرارتی دو لوله در داخل یکدیگر به کار گرفته شده‌اند که لوله دوم آن‌ها آب مدار گرمایشی عبور می‌کند؛ ممکن است پس از مدت‌زمانی استفاده از این مبدل حرارتی، شاهد ایجاد رسوب‌هایی در این لوله‌ها باشیم که بایستی هر چه زودتر نسبت به تمیز کردن آن اقدامات لازم را به عمل آورد. چراکه در غیر این صورت اگر مبدل حرارتی مورد نظر را جرم‌زدایی نکنید؛ ممکن است عملکرد این قطعه از پکیج شوفاژ دیواری یا زمینی دچار اختلال شده و سیستم گرمایشی پکیج را با مشکلاتی مواجه کند. به همین دلیل حتما می‌بایست به منظور جلوگیری از چنین رخدادی و اعمال هزینه‌های گزاف و بسیار زیاد تعمیرات مربوط به مبدل حرارتی در انواع مختلف آن همواره نسبت به رسوب‌گیری لوله اقدامات لازم را صورت دهید و اجازه ندهید که آنقدر جرم و رسوب در لوله‌ها قرار گرفته شود که سیستم پکیج شما را با مشکلات جدی مواجه سازد.

تعمیرات تخصصی پکیج

انجام تعمیرات مربوط به مبدل حرارتی پکیج

با توجه به این موضوع که مبدل اصلی پکیج یکی از بخش‌های مهم در پکیج به شمار می‌آید؛ شما می‌بایست همواره نسبت به انواع مختلف مبدل‌های حرارتی در پکیج خود ملاحظات اولیه را در نظر داشته باشید تا این قطعه کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. ولی به‌طور کلی در هر صورت اگر مبدل اصلی پکیج شما با ایراد‌های فنی مواجه شد و عملکرد آن مختل شد و یا سوراخی در آن مشاهده شد؛ توصیه اکید ما بر آن است که بلافاصله در صورتی که دانش فنی در این زمینه ندارید؛ مراتب اجرای کار را به دست یک سرویس‌کار و فردی مجرب و کارکشته در زمینه تعمیر پکیج شوفاژ دیواری بسپارید تا وی بتواند خیلی زود مشکل به وجود آمده را برای شما حل و فصل کند و شما نیز بتوانید به خوبی از دستگاه مورد نظر خود بار دیگر استفاده نمایید. چرا که در غیر این صورت ممکن است ضمن حل نکردن مشکل به وجود آمده با سهل‌انگاری و عدم اطلاعات کافی در زمینه تعمیر و شناسایی قطعات مبدل اصلی مشکلاتی افزون بر مشکل به وجود آمده، ایجاد گردد که این مسئله  هزینه های گزاف و بیهوده دیگری را روی دست شما خواهد گذاشت. پس بهتر است که از همان ابتدا، کار را به دست کاردان آن سپرده تا مشکل به وجود آمده را برای شما برطرف نماید.

 

سرریز شدن آب در پکیج

سرریز شدن آب در پکیج، یکی از مشکلاتی است که در صورت خرابی مبدل حرارتی اصلی در پکیج شما به وجود می‌آید. به این شکل که با رسوب‌گیری، مبدل حرارتی پکیج شما از کار می‌افتد و سوراخ می‌شود. همین موضوع موجب ایجاد نشتی در پکیج شما می‌شود که نهایتا منجر به سرریز و بیرون ریختن آب در پکیج شما می‌گردد. به‌همین جهت سرریز‌ شدن آب پکیج یکی از مشکلات شایعی به شمار می‌آید که دلیل آن ایجاد اختلال در مبدل اصلی است.

آموزش تعمیر مبدل حرارتی پکیج

 

آموزه های لازم در تعمیر مبدل حرارتی پکیج

در زمینه تعمیر مبدل اصلی پکیج می‌بایست حتما آموزش دید و دوره‌هایی به صورت حضوری و عملی صورت گیرد تا بتوان این بخش از پکیج را تعمیر یا سرویس کرد. یک تعمیرکار حرفه‌ای که سال‌ها تجربه کار در این زمینه را دارد؛ به خوبی می‌داند که به محض تعمیر مبدل اصلی باید نوع به کار گرفته شده در  این قطعه از پکیج را در همان ابتدای امر مورد بررسی قرار دهد. به این شکل که هر یک از مبدل های تک مسیره و دو مسیره نیاز به نوعی خاص از روش برای تعمیر دارند که هر تعمیرکاری می‌بایست ضمن شناخت انواع مختلف مبدل اصلی، راهکارهای لازم را برای تعمیر هر یک از آن‌ها و تفاوت‌های موجود میان آن‌ها را نیز در نظر داشته باشد. به غیر از این مسئله تعداد لوله‌ها، تعداد فین‌های طراحی شده روی آن‌ها و نیز ضخامتشان، ابعاد مبدل مورد نظر و نیز اتصالات ورودی و خروجی، همه و همه در نهایت می‌توانند روی نحوه تعمیر مبدل اصلی پکیج ها تأثیرگذار باشند. بنابراین باید این نکات را پیش از تعمیر مبدل حرارتی در نظر داشت تا بازدهی بیشتری را به همراه داشته و در نهایت خیلی زودتر بتوان تعمیرات مربوط به مبدل های حرارتی پکیج را صورت داد. در کلیه مراحل تعمیر بهتر است که مراتب اجرای کار را به یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب سپرد تا با بهره‌گیری از دانش فنی خود بتواند مشکلات به وجود آمده را حل و فصل کرده تا بتوان به خوبی از دستگاه کارآمد خویش به خوبی بهره مند شد.

 

عوامل مختلف خرابی مبدل حرارتی پکیج

به طور کلی می‌توان عوامل مختلفی را در نظر داشت که یک مبدل اصلی پکیج ممکن است خراب شود و آسیب ببیند. از جمله عواملی که ممکن است سبب ساز خرابی و آسیب در مبدل حرارتی پکیج شود؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نشتی

از جمله مهمترین مسئله‌ای که ممکن است سبب خرابی و آسیب مبدل حرارتی پکیج شما باشد؛ نشتی آب آن می‌باشد. به این شکل که به هنگام خرابی مبدل‌های حرارتی پکیج احتمال نشتی آب از آن بسیار زیاد است. به همین علت است که تمامی تعمیرکارانی که به منظور تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج وارد منازل مسکونی می‌شوند؛ پس از اطلاع یافتن از نوع مبدل حرارتی پکیج شما اولین مسئله ای را که مدنظر قرار می‌دهند؛ نشتی آب از مبدل‌‌های حرارتی پکیج شماست. برای تست نشتی آب هم یکی از متداول‌ترین راه‌های ممکن استفاده از آب و صابون است که با همین ابزار ساده به راحتی می‌توان فهمید که مبدل حرارتی پکیج شما نشتی دارد یا خیر؟ ضمن اینکه می‌توان خیلی زود نشتی ایجاد شده را برطرف نمود.

  • سوراخ شدن مبدل

گاهی اوقات با سوراخ شدن مبدل یا منبع انبساط ممکن است آب از زیر پکیج شما سرازیر شود. تعمیرکاران مجرب و کارکشته که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند؛ خیلی زود می‌توانند مشکل به وجود آمده را حل و فصل کنند. به طور کلی می توان اذعان داشت که در بیشتر موارد قریب به ۹۰ درصد می توان در صورت سوراخ بودن مبدل اصلی پکیج‌ها، آن ها را به راحتی تعمیر نمود. حتی مبدل‌های حرارتی دو منظوره هم که برخلاف سایر مبدل ها از داخل سوراخ شده‌اند هم راهی برای تعمیر دارند و می توان آن‌ها را هم تعمیر نمود. سایر مبدل‌هایی هم که از خارج سوراخ شده اند؛ قابل تعمیر می‌باشند. البته به دلیل حساسیت قطعات پکیج شوفاژ دیواری، پیشنهاد پارس قطعه این است که حتی‌الامکان قطعات پکیج خود را تعویض کنید.

  • سر و صدای زیاد در مبدل

از دیگر عواملی که سبب خرابی مبدل اصلی می‌‌شود؛ ایجاد سر و صدای زیادی در این قطعه از پکیج می‌باشد که تعمیرکاران مجرب و کارکشته در این زمینه می‌توانند با بررسی امور این مشکل را نیز حل و فصل نمایند تا برای ساکنین خانواده ایجاد مزاحمت نکرده و مبدل حرارتی عملکرد عادی خود را داشته باشد و بتواند باز هم درست به مانند روزهای نخست آن برای شما کارایی لازم را داشته باشد.

  • ایجاد اختلال در عقربه پکیج

عقربه مانومتر (فشارسنج) پکیج یکی از مسائلی است که حتما باید هر چند وقت یکبار آن را بررسی کنید تا مبادا عقربه آن از عدد ۵/۱ الی ۲ به بالاتر برود. هر چقدر از این مقدار درجه عقربه پکیج بالاتر برود؛ مشکلاتی را در مبدل حرارتی دستگاه پکیج شما به وجود می آورد که می‌بایست حتما مراتب اجرای کار را به دست افراد کاربلد و تعمیرکارانی سپرد که در این زمینه توانایی لازم را داشته و می توانند عقربه پکیج را به حالت استاندارد و عادی خویش مابین ۵/۱ الی ۲ قرار دهند تا ضمن عملکرد درست مبدل حرارتی بتوان از پکیج خویش به درستی استفاده کرد.

بنابراین به طور کلی هر یک از عوامل یاد شده می‌توانند در پکیج شما ایجاد اختلال کنند و سبب اشکال در عملکرد مبدل اصلی شوند و این قطعه نتواند به خوبی کارکرد عادی و معمول خود را داشته باشد. به همین دلیل با هر یک از عواملی که ممکن است در مبدل حرارتی پکیج شما به وجود آید؛ بهتر است که مراتب اجرای کار را به یک تعمیرکار حرفه ای و کارکشته در این زمینه بسپارید تا وی بر حسب توانایی‌ها و کوله باری از تجربه و تخصص که در این حیطه کاری دارد؛ مشکلات به وجود آمده را برای شما حل و فصل نماید.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در صورتی که نیاز به قطعه مبدل حرارتی اصلی برای پکیج شوفاژ دیواری خود دارید می‌توانید از سایت و اپلیکیشن پارس قطعه آن را تهیه بفرمایید.